بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
سکته مغزی و قلبی |
|||
|---|---|---|---|
|
... پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های جدید تایید می کند که خوردن شکلات به مقدار زیاد می تواند خطر سکته مغزی و بیماری شریانهای کرونری قلب را کاهش دهد ... به نقل از بی بی سی ، تحقیقاتی که روی داده های بدست آمده از 114 هزار و 9 بیمار انجام گرفته و نتایج آن در وب سایت نشریه پزشکی بریتانیا منتشر شده حاکیست که مصرف بالای شکلات، خطر این بیماری ها را کاهش می دهد ... پژوهشگران دانشگاه کمبریج برای انجام این تحقیقات خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را در میان دو گروه از مردم سنجیدند ... یک دسته کسانی که هفته ای کمتر از دو تخته شکلات می خورند و دسته دیگر کسانی که زیاد شکلات مصرف می کنند، یعنی بیش از دو تخته شکلات در هفته ... نتایج این تحقیقات نشان داد که کسانی که شکلات زیاد مصرف می کردند خطر بیماری قلبی در میانشان 37 درصد کمتر از کسانی بود که شکلات کم می خوردند ... مصرف کنندگان شکلات زیاد همچنین 29 درصد کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار داشتند ... خطر افزایش وزن و دیابت نوع 2 دکتر اسکار فرانکو، یکی از این پژوهشگران گفت که کاهش فشار خون جزو خصوصیات شناخته شده شکلات است ... پژوهشگرانی که این مطالعه را انجام داده اند همچنین هشدار داده اند که مصرف شکلات می تواند منجر به افزایش وزن و دیابت نوع دوم شود ... آنها می گویند ممکن است در آینده بتوان از شکلات برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مغری استفاده کرد، اما تنها در صورتی که شکر و چربی شکلات کاهش داده شود ادامه ...
... سازمان جهانی بهداشت می گوید: فست فود در مجموع دشمن سلامت است؛ غذایی عموما بی ارزش و پر از چربی غیراشباع که منجر به دیابت، سکته مغزی و قلبی- بیماری های قلبی - عروقی می شود ... البته همیشه جهش های ژنتیک مساوی با بروز سرطان نیست اما می دانیم که گوشت فراوری شده موجود در فست فود منجر به ایجاد موادی می شود که می توانند در پی جهش ژنتیک به ابتلای فرد به سرطان بینجامند؛ به خصوص به علت وجود موادی مثل نیترات سدیم که فست فود را خوشمزه تر می کند و در کالباس، سوسیس و برگر استفاده می شود ... مهم ترین علت ایجاد سرطان های دستگاه گوارش همین ماده است و تأثیر آن در به وجود آمدن سرطان قطعی است ... در ایران نیز آلودگی مواد غذایی به مواد سرطان زا و روش پخت مواد غذایی 2علت اصلی افزایش سرطان های دستگاه گوارش است ... در فراوری ممکن است گوشت سرخ، برشته یا کباب شود و یا به وسیله جوش شیرین گریل شود ... گوشتی که در دمای بالا و زمان کوتاه و به خصوص در معرض مستقیم آتش درست شده، سرطان زاست ... نمک سود کردن، استیک کردن، گریل کردن یا هر نوع شیوه پخت سریع گوشت، خطر سرطان زابودن آن را افزایش می دهد؛ به خصوص اگر خارج از یخچال نگهداری شود؛ مثل کالباس، سوسیس و برگر که به علت مواد نگه دارنده موجود در آنها خارج از یخچال نیز نگهداری می شوند ... سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که به بچه های زیر 10 تا 12سال مطلقا گوشت های فراوری شده ندهیم و در عوض گوشت تنوری شده با دمای مناسب پخته شده در زمان طولانی و گوشت مرغ و ماهی به آنها بدهیم ادامه ...
... به گزارش ایسنا، این داروی التهابی «سلکوکسیب» نام دارد که به طور معمول برای درمان آرتریت استفاده می شود و همچنین در آزمایشگاه از پیشرفت سرطان روده جلوگیری می کند ... بنابراین گزارش، کرکیومین اثرات ضد سرطانی و ضد التهابی این دارو را افزایش داده و در عین حال دوز آن و در نتیجه عوارض جانبی ناشی از آن شامل سکته مغزی و قلبی را کاهش می دهد ادامه ...
... کارشناس مواد خوردنی و آشامیدنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به این که مصرف زیاد نوشابه های انرژی زا عوارض بسیاری را برای فرد به دنبال خواهد داشت، مبتلایان به بیماری های قلبی، کودکان کم سن و زنان باردار باید از مصرف این نوشابه ها جدا پرهیز کنند ... محبوبه مهدی پناه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، با بیان این که مصرف نوشابه های انرژی زا می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: پزشکان عقیده دارند آنچه که بر اثر مصرف این نوشابه ها انرژی کاذب در بدن ایجاد می کند، مقدار زیادی شکر و کافئین است که برای سلامتی مضر است و می تواند سبب افزایش ضربان قلب شود ... وی بیان کرد: در مصرف این نوشابه ها، کبد مقدار بیشتری قند به جریان خون می فرستد تا انرژی بیشتری تولید شود و این اتفاقات ناخوشایند باعث می شوند که فرد احساس انرژی بیشتری کند ... وی با اشاره به بررسی کمیته علمی غذایی کمیسیون اروپا در مورد خطر کافئین موجود در نوشابه های انرژی زا گفت: گرچه این نوع نوشابه ها در مقدار متعادل برای مصرف عمومی بی خطر هستند اما کودکان و نوجوانانی که دو قوطی یا مقدار بیشتر از این نوشابه ها را مصرف می کنند ممکن است دچار تحریک پذیری یا اضطراب شوند ادامه ...
... کارشناس مواد خوردنی و آشامیدنی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به این که مصرف زیاد نوشابه های انرژی زا عوارض بسیاری را برای فرد به دنبال خواهد داشت، مبتلایان به بیماری های قلبی، کودکان کم سن و زنان باردار باید از مصرف این نوشابه ها جدا پرهیز کنند ... محبوبه مهدی پناه با بیان اینکه مصرف نوشابه های انرژی زا می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: پزشکان عقیده دارند آنچه که بر اثر مصرف این نوشابه ها انرژی کاذب در بدن ایجاد می کند، مقدار زیادی شکر و کافئین است که برای سلامتی مضر است و می تواند سبب افزایش ضربان قلب شود ... وی بیان کرد: در مصرف این نوشابه ها، کبد مقدار بیشتری قند به جریان خون می فرستد تا انرژی بیشتری تولید شود و این اتفاقات ناخوشایند باعث می شوند که فرد احساس انرژی بیشتری کند ... وی با اشاره به بررسی کمیته علمی غذایی کمیسیون اروپا در مورد خطر کافئین موجود در نوشابه های انرژی زا گفت: گرچه این نوع نوشابه ها در مقدار متعادل برای مصرف عمومی بی خطر هستند اما کودکان و نوجوانانی که دو قوطی یا مقدار بیشتر از این نوشابه ها را مصرف می کنند ممکن است دچار تحریک پذیری یا اضطراب شوند ... مهدی پناه از کار افتادن کلیه ها را از دیگر عوارض مصرف بالای نوشابه های انرژی زا عنوان کرد و افزود: در کنار این مشکلات، مختل شدن کار کلیه باعث می شود مقدار بیشتری از آب بدن از دست برود که اگر فرد در حال ورزش کردن باشد، به علت عرق کردن به سادگی دچار افت شدید آب بدن می شود ادامه ...
... کاهش کلسترول بد خون یا همان ldl ، می تواند در پیشگیری از بروز سکته مغزی و قلبی نقش مهمی ایفا کند محققان می گویند اگر کسی یک بار دچار سکته ناقص یا کامل شود و بعد ازآن با مصرف منظم داروهای گروه استاتین، کلسترول بد خونش را کنترل کند، می تواند احتمال بروز سکته مجدد را تا حد زیادی پایین بیاورد ... آنها می گویند مطالعات پیشین نشان داده بود که کاهش کلسترول بد خون یا همان ldl ، می تواند در پیشگیری از بروز سکته مغزی و قلبی نقش مهمی ایفا کند ... این مطالعه جدید، می گوید حتی بعد از یک بار تجربه سکته هم، این نقش مؤثر ادامه دارد و کاهش 50 درصدی کلسترول بد خون، می تواند خطر بروز سکته مغزی مجدد را تا 31 درصد و خطر حمله های قلبی را تا 37 درصد کاهش دهد ... * عوامل خطرساز سکته شناخت عوامل سکته مغزی، کلید پیشگیری از آن هستند ... این عوامل عبارت اند از: سن: سکته مغزی در تمام سنین ممکن است اتفاق بیفتد ولی بروز آن در افراد مسن تر بیشتر احتمال دارد ... جنسیت: مردان بیش از زنان به سکته مغزی مبتلا می شوند ... سابقه سکته مغزی: احتمال سکته در افرادی که سابقه قبلی سکته مغزی یا سکته گذرا دارند، بیشتر است ... سابقه خانوادگی: احتمال سکته مغزی در افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها به سکته دچار شده ، بیشتر است ... دیابت و بیماری های خاص فشارخون بالا: فشارخون بالای کنترل نشده می تواند زمینه سازی بسیاری از سکته های مغزی باشد ادامه ...
... خیلی ها وقتی به ملاقات یک بیمار می روند برایش کمپوت آناناس می خرند، چون این تصور همیشه وجود داشته که آناناس برای بیماران میوه مفیدی است و می تواند دردها و زخم های شان را التیام دهد ... ممکن است آناناس جزو سبد خرید معمول تان نباشد، به این دلیل که کمی گران است و خوردنش هم کمی سخت ... اما بد نیست بدانید که این میوه واقعا خواص فراوانی دارد و حتی می تواند در پیشگیری از بعضی بیماری ها و درمان بعضی دردها موثر باشد ... این میوه گرمسیری جزو میوه هایی است که حاوی بروملین هستند و به این دلیل آن را یکی از بهترین و مقوی ترین میوه ها می دانند ... آناناس از نظر ظاهری به شکل بیضی و گاهی گرد بوده و رنگ سبز، قهوه ای و زرد و برگ های آبی سبزش به همراه عطر ویژه اش، آن را به میوه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است ... آناناس در یک نگاهآناناس سرشار از مواد مغذی مثل منگنز، پتاسیم، فیبر و ویتامین های c و a است ... در ضمن، این میوه منیزیم فراوانی دارد و وجودش برای ساخت استخوان ها ضروری است ... این میوه یک منبع عالی منگنز نیز بوده و اثرات این ماده معدنی بر رشد، تولید مثل، متابولیسم، تشکیل بافت پیوندی و عملکرد آنزیم ها نیز در طی بررسی ها شناخته شده است ... هر 100گرم آناناس فقط 41 کیلوکالری انرژی و 160 میلی گرم پتاسیم دارد ... منبع آنتی اکسیدان هاحتما می دانید که ویتامین c از جمله آنتی اکسیدان های قوی است و می تواند سلول های بدن را در برابر حملات و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کند ادامه ...
... محققین دانشگاه آکسفورد اعلام کردند: اگر مالیات بر ارزش افزوده بر روی بخش وسیعی از مواد غذایی تحمیل شود، می توان از وقوع بیش از سه هزار سکته مغزی و قلبی جلوگیری کرد ... به گزارش موج به نقل از tradearabia، گزارشی منتشر شده از سوی بی بی سی به نقل از مجله بهداشت همگانی و اجتماعی نشان داد: افزایش مالیاتی 5/17 درصدی بر روی مواد غذایی چرب، شیرین و نمکی می تواند مرگ و میر ناشی از سکته مغزی و قلبی را در انگلستان تا 7/1 درصد کاهش دهد ... محققین سازمان سلامت عمومی در دانشگاه آکسفورد در بین اولین کسانی هستند که بر روی مالیات ها و تاثیر آن در میزان بیماری ها کار می کنند ... آنها در ابتدا از اطلاعات اقتصادی که چگونه افزایش بهای غذاهای ناسالم بر روی کاهش تقاضاها تاثیر می گذارد و چه غذاهایی را مردم به عنوان جایگزین انتخاب می کنند استفاده کردند و سپس از نتایج به دست آمده مزایای آن را بر روی سلامت مردم پیش بینی کردند ... این مالیات در ابتدا تنها بر روی محصولات لبنی محتوی میزان بالای چربی های اشباع شده مانند کره و پنیر به همراه کالاهای پختنی به کار برده شد ... کارشناسی آنها نشان داد مردم به راحتی به دیگر غذاهای ناسالم که محتوی میزان بالای نمک هستند روی می آورد که این امر می تواند خطر بیماری های قلبی و مغزی را بیشتر افزایش دهد ادامه ...
سکته مغزی و قلبی |
|||
|---|---|---|---|
|